Vacature: Marketing & communicatie manager

Bedrijf                     : Partybussen

Afdeling                  : Marketing & communicatie

Standplaats            : Rotterdam

Dienstverband       : Fulltime 32-40 uur per week

Start functie          : 3 januari 2022 

Salaris indicatie     : €3.000 - €3.750 obv een 40-urige werkweek en ervaring

                                  

 

Zoek jij een uitdagende functie waarin je je eigen team mag vormgeven? Ben je strategisch en heb je ervaring met het aansturen van team? Dan zoeken we jou!  

 

 

Wie zijn wij?

Wat begon als kleine onderneming in een antikraak kantoor heeft zich de afgelopen 10 jaar ontwikkeld tot een professioneel bedrijf met een leidende positie in de markt. In de nichemarkt ‘busvervoer naar grootschalige muziekevenement in Nederland’ zijn wij de grootste speler en daar zijn wij best een beetje trots op!

 

Onze missie: Iedere reis 5 sterren! Hoe we dat bereiken? Door de feedback van onze klanten om te zetten naar verbeteringen binnen onze dienstverlening. De reis is een verlengstuk van het festival, onze passagiers beginnen hun dag bij ons in de bus. Daarom zet ons gedreven team zich dagelijks in om de ultieme customer experience te bieden aan festivalbezoekers.

 

Wie zoeken we?

Partybussen zoekt een medior op het gebied van marketing & communicatie die zich in eerste instantie bezighoudt met het strategisch optimaliseren en ontwikkelen van de communicatie en vervolgens de marketingactiviteiten gaat versnellen en hiervoor een eigen team gaat opbouwen.

Wij zoeken iemand die zich eerst op hoofdlijnen bezig houdt met communicatieprojecten, maar net zo makkelijk in kan zoomen op de details. Je denkt stappen van begin tot eind makkelijk uit en kan dit visueel (flowchart) maken voor je collega’s. Je kunt goed overzicht houden in de lopende projecten en prioriteiten stellen. Ondanks je gestructureerde manier van werken is er ook altijd ruimte om snel te schakelen indien er zich knelpunten voordoen. 

Het Partybussen team is een hecht team met korte lijnen waardoor je als communicatie manager direct betrokken bent bij alles wat er gebeurd. Je hebt een belangrijke rol en we zoeken iemand die strategisch is, sociaal, assertief en ervaring heeft in leidinggeven. 

 

Wat ga je doen?

Als communicatie manager val je onder de afdeling Marketing & Communicatie. Het is een leidinggevende en strategische rol gericht op het optimaliseren van de interne communicatie, versoepelen van de interne informatieoverdracht en verbeteren van de B2C en B2B communicatie. 

 

Dit doe je niet alleen, maar met een team. Echter, dit team dient opgezet te worden en dit mag jij helemaal zelf vormgeven! Jouw focus binnen deze functie is dynamisch. We onderscheiden dit in drie fases: 
 

Fase 1 - Optimaliseren en stroomlijnen

Voordat we gaan werken aan de lange termijn verbeteringen is het belangrijk eerst de huidige knelpunten te signaleren. De oplossing of optimalisatie denk je uit en maakt dit visueel in de vorm van een flowchart. Je presenteert de gevonden knelpunten en gewenste optimalisatie aan de directie en team development. Vervolgens start je deze projecten zelfstandig op en zorg je ervoor dat taken bij collega’s uitgezet worden. In het kort is jouw rol in deze fase: signaleren, intern bespreken, project aanmaken, uitvoeren en taken uitzetten. Het kunnen stellen van prioriteiten en projectmatig werken is hierin essentieel. 

 

Fase 2 - Team opbouwen 

Door bezig te zijn met de huidige knelpunten is het ook duideijk geworden wat Partybussen.nl nodig heeft op de lange termijn. Wat en vooral wie! Naar aanleiding van de lange termijn doelen bepaal je welke functies er vrij komen binnen de Marketing & Communicatie afdeling. Je bent verantwoordelijk voor het hele wervingsproces van jouw toekomstige team. Je werkt de teamleden in en zorgt ervoor dat de dagelijkse operationele taken van jou worden overgenomen. Als afdelingshoofd houd jij de grote lijnen in de gaten en blijf je het team aansturen. Als team zorgen jullie ervoor dat de communicatie intern en extern vloeiend verloopt. 
 

Fase 3 - Aansturen en strategie

Wanneer jouw team zelfstandig verder kan werken komt er ruimte vrij voor de meer strategische kant van deze functie. Je wordt als specialist betrokken bij verschillende afdelingen die een communicatievraagstuk hebben. Denk hierbij aan het verbeteren van interne processen, onboarding, sales, ontwikkelingen in de markt, customer journey, (re)branding, website teksten en social media content. 

 

 Wat wij bieden:

 Wat wij vragen:

 

Geïnteresseerd? Solliciteren doe je zo

Ben je enthousiast geraakt door het lezen van deze vacature? Reageer dan uiterlijk 10 december snel door je motivatiebrief te schrijven en deze samen met je CV te mailen naar solliciteren@partybussen.nl. Je kunt binnen enkele dagen een reactie verwachten.

 

LET OP: wij vragen minimaal 3 jaar werkervaring, inzendingen met minder werkervaring worden niet behandeld.